“Wat hebben we veel geleerd in die twee dagen bij 1MA!”, zeggen Anne en Sharlené. Samen met nog vier verzekeringsartsen in opleiding, maakten zij kennis met het dagelijkse werk van onze verzekeringsartsen. Hoe is dat bevallen?
De zes stagiairs volgden op 14 en 15 oktober een afwisselend stageprogramma op ons hoofdkantoor in Rosmalen. Een combinatie van theorie, opdrachten in kleine groepjes en aandacht voor individuele leerdoelen. Onder intensieve begeleiding van onze ervaren artsen Vivien en Paul. De focus lag op de eerste stagedag op letselschade en op de tweede stagedag op arbeidsongeschiktheid (bekijk het stageprogramma).
Hoe kijken Anne en Sharlené terug op hun stage?
Anne volgt nu de opleiding tot verzekeringsarts bij NSPOH en werkt als verzekeringsarts in opleiding bij UWV. Sharlené volgt de opleiding tot verzekeringsarts bij SGBO en werkt ook als verzekeringsarts in opleiding bij UWV. Tijdens de stage bij 1MA maken zij kennis met het werk als arts binnen de private verzekeringsgeneeskunde. Hoe is hen dat bevallen?
Anne:
“Ik vond de stage leerzaam en nuttig. Twee interactieve dagen met veel ruimte voor vragen en uitwisselen van informatie. Bespreken van echte casussen maakte de stage voor mij extra interessant. De werkwijze van 1MA spreekt mij erg aan: één medisch adviseur per dossier en persoonlijk contact met alle betrokkenen. Dat vond ik meteen al logisch en efficiënt klinken.
Ik kreeg in twee dagen tijd een compleet beeld van het werk van artsen bij 1MA. 1MA is een kleinschalig, professioneel bedrijf zonder hiërarchie. Leuk om te merken hoe trots de eigenaren zijn op wat het team met elkaar elke dag opnieuw bereikt. Nogmaals bedankt voor jullie tijd en aandacht en de lekkere lunches!”
Sharlené:
“Ik vond het prettig dat de groep klein was, daardoor was er veel uitwisseling over en weer. Dat we zoveel geleerd hebben is te danken aan de ervaring van de verzekeringsartsen van 1MA. En dankzij het oefenen met verschillende casuïstiek, waarbij zij ons meenamen in het proces van de beoordeling.
Ik waardeer de methode van 1MA. Ik vind het heel zinvol dat cliënten de kans krijgen hun verhaal te delen. Zo kunnen cliënten bij bijvoorbeeld een letselschadezaak waardevolle informatie verstrekken die ons als arts kan helpen om de juiste conclusie te trekken. Ook goed dat ik nu weet dat het werk van een verzekeringsarts ook interessant en uitdagend kan zijn bij een ander bedrijf dan UWV. Bedankt voor jullie toewijding tijdens deze succesvolle stage.”
Drie succesfactoren springen eruit
Op de laatste stagedag vroegen we alle deelnemers om feedback. Iedereen was positief en had een goed beeld gekregen van de inhoudelijke werkzaamheden van een verzekeringsarts bij letselschade en arbeidsongeschiktheid. Deelnemers waardeerden dat hun eigen leerdoelen ook echt aan bod kwamen. En ze snappen nu ook waarom je eerst de module privaat van je opleiding gevolgd moet hebben, want daar sluit deze stage goed op aan. Tip die we kregen: kort samen de AMA-Guides bekijken, opfrissen hoe dat ook alweer zat?
Drie succesfactoren springen eruit:
- de kleine groep (maximaal zes deelnemers), daardoor is er genoeg tijd voor vragen en uitwisseling
- de begeleiding van onze ervaren artsen Paul en Vivien, met aandacht voor eigen leerdoelen
- zelf oefenen met casuïstiek om de geleerde informatie direct toe te passen
Alle feedback nemen we mee naar de volgende stage in het voorjaar van 2025.