Eindredacteur Martijn van Driel interviewde Kristel over de groei en ontwikkeling van 1MA sinds 2012. Er is zoveel gebeurd en te vertellen, genoeg voor twee redactionele artikelen op Letselschade.nu. Dit is deel 2, daarin staat 12,5 jaar 1MA in cijfers centraal.
In augustus bestaat 1MA 12,5 jaar. Dit jubileum is voor eindredacteur Martijn van Driel een mooie aanleiding voor een interview met Kristel over de groei en ontwikkeling van 1MA sinds 2012.
Een interview met onze eigen Waheeda over haar carrièrekeuzes als jonge arts in de afgelopen jaren. Op zoek naar de juiste balans tussen uitdagend werk, moederschap en maatschappelijke betrokkenheid.
Kristel vond die ‘Tien vragen aan….’ altijd al een goede rubriek van Letselschade.nu. Een leuke manier om bekende en mindere bekende collega’s uit de letselschadebranche te leren kennen. En nu is ze zelf gevraagd om voor deze rubriek tien uiteenlopende vragen te beantwoorden. Over haar werk als operationeel directeur van 1MA en haar privéleven.
Erik-Jan Wervelman is advocaat bij VWW advocaten | mediation en gepromoveerd op het onderwerp particuliere AOV. In dit vierde en laatste jubileuminterview van 1MA deelt hij zijn visie op verzekeringsgeneeskundige expertise: hoe waarborg je een goede beoordeling van iemands functionele beperkingen?
Elon Musk is nog maar net de baas bij Twitter, als een aantal medewerkers horen dat zij voortaan zeven dagen per week moeten werken en maar liefst 12 uur per dag. Hoe gezond is dat? Dat vraagt de redactie van Letselschade.nu aan Arno Akkermans, Jasper Overtoom en Waheeda Joemai, verzekeringsarts bij 1MA.
Stan is senior manager Achmea Personenschade en voorzitter van het Platform Personenschade van het Verbond van Verzekeraars. In dit derde jubileuminterview van 1MA op letselschade.nu vertelt hij waarom het werken met één gezamenlijk medisch adviseur past binnen de brede context van de letselschaderegeling. De werkwijze maakt het stelsel transparanter en minder complex.
Hugo is advocaat personenschade bij DAS. Als belangenbehartiger van cliënten met letselschade kent hij als geen ander het belang van een goed onderbouwd medisch advies zonder schijn van partijdigheid. In dit tweede jubileuminterview van 1MA op letselschade.nu gaat hij in op de randvoorwaarden voor een soepel en zorgvuldig medisch beoordelingstraject.
Interview met Laurens op letselschade.nu. Het interview gaat over 10 jaar ontwikkelen van de werkwijze met één medisch adviseur in plaats van twee bij letselschade. Laurens was er vanaf de start als arts en medisch adviseur bij letselschade nauw bij betrokken. In dit eerste jubileuminterview van 1MA vertelt hij over de uitdagingen en bijzondere momenten…
De redactie van GAVscoop was nieuwsgierig naar Laurens en zijn drijfveren op het gebied van werk. Zoals zijn overwegingen achter de overstap van verzekeringsarts naar medisch adviseur. En waarom startte hij tien jaar geleden samen met zijn vrouw Kristel het medisch adviesbureau 1MA?
Het aandeel whiplash in letselschadezaken en de daarmee gepaard gaande discussie neemt nauwelijks af. Dit kwam ook weer naar voren uit het onderzoek naar langlopende letselschadezaken. Ook de politiek vraagt om specifieke aandacht voor de positie van whiplashslachtoffers. Deze whiplashdiscussie leidt tot “pingpong-adviezen” tussen medisch adviseurs. Op basis van onze praktijkervaringen leveren wij graag een…
Zouden medisch-arbeidsdeskundige expertisebeoordelingen niet beter verlopen door nauwer samen te werken? 1Medisch Adviseur en AVR Expertise zijn hier na het zelf te hebben ervaren van overtuigd. Een directere samenwerking tussen verzekeringsarts en arbeidsdeskundige versterkt de kwaliteit van de beoordeling. Met minder misverstanden. Zo wordt de samenwerking een échte coproductie. En dat is uiteraard in het…
Persoonlijk contact tussen de medisch adviseur en het slachtoffer is al jaren een vast onderdeel van een medisch traject bij 1Medisch Adviseur. Slachtoffers ervaren dit als duidelijke meerwaarde. In het artikel in de special Letselschade van SCHADE Magazine deelt operationeel manager Kristel Seinhorst onze praktijkervaringen. Hoe praat je mét in plaats van óver slachtoffers? Klik…
Op 25 maart 2019 besteedde Radar in haar televisie-uitzending aandacht aan de afwikkeling van letselschadezaken. In de uitzending werd duidelijk dat er verbeteringen noodzakelijk zijn; het letselschadetraject is niet transparant, verloopt vaak nog te traag en leidt daardoor tot frustraties bij slachtoffers. De positie van het slachtoffer in letselschadezaken moet verder verbeterd worden. Onze werkwijze…