Mijn cliënt spreekt geen Nederlands, wat nu?

Spreekt uw cliënt geen Nederlands, geef dit dan duidelijk aan bij het aanmelden van uw zaak bij 1MA. Wij communiceren in principe altijd in het Nederlands. Cliënten die de Nederlandse taal niet beheersen bieden wij de volgende mogelijkheden:

  • Al onze medewerkers spreken Engels en kunnen Engelstalige e-mails verwerken.
  • Enkele belangrijke e-mails en documenten voor cliënten zijn in het Engels en Pools beschikbaar, namelijk: de opstartmail, de medische machtiging en de uitnodiging voor Mijn Medisch Dossier. In de opstartmail geven wij aan dat de rest van de communicatie in het Nederlands plaatsvindt en zij iemand uit hun omgeving kunnen vragen voor de vertaling.
  • Met toestemming van de opdrachtgevers schakelen we een beëdigd tolk in tijdens het videoconsult met onze medisch adviseur.
  • Met toestemming van de opdrachtgevers schakelen we een beëdigd tolk in voor het vertalen van ontvangen buitenlandstalige medische informatie.
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}