Informatie over Mijn Medisch Dossier

null

Inzien van uw medisch dossier

Wij vinden het belangrijk dat u de regie krijgt én houdt over uw eigen medisch traject. Daarom informeren wij u bij elke stap en krijgt u inzicht in uw gegevens.

Mijn Medisch Dossier is het online cliëntdossier van 1MA;. Als cliënt kunt u via de beveiligde website of de app Mijn Medisch Dossier eenvoudig uw dossier inzien. U vindt hier gegevens over uw ongeval en medische brieven van uw behandelaren. Er staat alleen informatie die betrekking heeft op uw ongeval.

Mijn Medisch Dossier

Voor het inzien van uw medisch letselschadedossier kunt u gebruikmaken van Mijn Medisch Dossier. Dit is een beveiligde digitale omgeving waarop u kunt inloggen om uw dossier in te zien. U vindt hier gegevens over uw ongeval, medische brieven van uw behandelaren, een overzicht van uw afspraken en het medisch advies. Alle informatie over uw medisch traject dus veilig en overzichtelijk op één plaats.

Inloggen op Mijn Medisch Dossier

Via de knop ‘Mijn Medisch Dossier’ rechts bovenin het scherm kunt u inloggen op Mijn Medisch Dossier. U kunt inloggen via een computer, telefoon of tablet. Inloggen gaat via een pincode en uw mobiele telefoon. U kunt ook de app Mijn Medisch Dossier op uw telefoon installeren. Heeft u nog geen account? Dan kunt u dit aanvragen via secretariaat@team1ma.nl of bel 073-737 02 54.

Vragen en contact

Heeft u na het lezen nog een vraag over Mijn Medisch Dossier? Kijk dan hieronder bij de veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet bij, neem dan contact op met ons secretariaat via secretariaat@team1ma.nl of bel 073-737 02 54. Wij staan u graag te woord en proberen uw vraag binnen 24 uur te beantwoorden.

Veelgestelde vragen

Wat is ‘Mijn Medisch Dossier’?

Mijn Medisch Dossier is het online cliëntdossier van 1MA. U kunt hier uw medisch letselschadedossier bekijken. Met Mijn Medisch Dossier kunt u:

  • Uw gegevens inzien;
  • Uw medische gegevens inzien, dus de brieven van uw medisch behandelaren;
  • Uw afspraken met ons inzien;
  • Uw video-consult starten;
  • Uw medisch advies lezen.

Wat heb ik nodig om Mijn Medisch Dossier te gebruiken?

U heeft een computer, telefoon of tablet nodig én een mobiele telefoon.

Hoe meld ik me aan voor Mijn Medisch Dossier?

U krijgt automatisch een uitnodiging voor Mijn Medisch Dossier bij aanvang van uw medisch traject.

Hoe kan ik mijn account activeren?

De eerste keer ontvangt u een e-mail met een link naar de omgeving van Mijn Medisch Dossier. U klikt op de link en vult bij Stap 1 uw mobiele nummer en het omgevingsnummer in. Het omgevingsnummer staat vooringevuld of in de e-mail die u van ons hebt ontvangen.

Door te klikken op “volgende” komt u bij stap 2. Het systeem heeft per SMS een activatiecode naar u gestuurd. U vult de activatiecode uit de SMS in en klikt op ”volgende”.

Vervolgens kunt u uw eigen 5-cijferige pincode kiezen en vervolgens bent u voor het eerst ingelogd.

(Let op: Deze zelfgekozen pincode gebruikt u in het vervolg om in te loggen).

Hoe kan ik inloggen op Mijn Medisch Dossier?

Eerst moet uw account geactiveerd zijn. Hoe dat werkt staat hierboven uitgelegd. Daarna kunt u inloggen in uw medisch dossier. U gaat naar de webpagina van Mijn Medisch Dossier. Vul hier uw mobiele nummer en de zelf aangemaakte pincode in en klik op “inloggen”. Het systeem stuurt u een sms met daarin een code. Vul dit in en u bent vervolgens succesvol ingelogd.

Het lukt niet met inloggen. Wat kan ik doen?

De meest voorkomende problemen zijn:

  • Uw account is nog niet geactiveerd. Hierboven leest u hoe u uw account kunt activeren.
  • U ontvangt geen code op uw telefoon. Misschien is uw mobiele telefoonnummer bij ons onbekend of veranderd? Neem in dat geval contact op met het secretariaat zodat we dit kunnen aanpassen.
  • U heeft nog geen toegang tot Mijn Medisch Dossier. Neem contact op met het secretariaat. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 073-737 02 54 of secretariaat@team1ma.nl
  • U heeft geen toegang tot het internet. Controleer of uw wifi-verbinding werkt en probeer het nog een keer.

Wat heb ik nodig om in te loggen op Mijn Medisch Dossier?

U heeft uw zelf gekozen pincode en uw mobiele telefoon nodig om in te loggen op Mijn Medisch Dossier.

Kan ik met mijn smartphone of tablet inloggen op Mijn Medisch Dossier?

Ja, u kunt met uw smartphone of tablet inloggen op Mijn Medisch Dossier.

Hoe log ik in als ik geen mobiele telefoon heb?

Dan is het helaas niet mogelijk om in te loggen op Mijn Medisch Dossier. Mijn Medisch Dossier stuurt namelijk per sms een code naar uw mobiele telefoon om zeker te weten dat de juiste persoon toegang krijgt. Mogelijk kunt u iemand in uw naaste omgeving vragen om u bij te staan bij het inloggen.

Hoe kan ik Mijn Medisch Dossier via de App gebruiken?

In de App vindt u dezelfde functionaliteiten van Mijn Medisch Dossier, zoals een overzicht van uw afspraken, uw medisch advies lezen en berichten van en aan ons secretariaat en uw medisch adviseur. Videobellen met uw medisch adviseur kan ook via de app op een mobiele telefoon of tablet.

De app Mijn Medisch Dossier (van Curasoft) is beschikbaar voor iOS en Android en kunt u gratis downloaden in de App Store en Google Play.

App Store (voor iPhone of iPad (iOS)).

Google Play (voor overige smartphones (Android))

Moet ik de App downloaden op mijn telefoon?

Nee, dat hoeft niet. U kunt uw dossier ook inzien via de browser van uw computer, tablet of telefoon.

Welke browser is nodig voor Mijn Medisch Dossier?

Het is niet veilig om met een te oude browser in te loggen in Mijn Medisch Dossier. Met de laatste of één na laatste browserversies van Chrome, Firefox, Edge, Internet Explorer en Safari is het gebruik van Mijn Medisch Dossier veilig en heeft u de beste gebruikerservaring.

Hoe staat het met mijn privacy?

Wij gaan op een veilige manier met uw gegevens om. 1MA respecteert uw privacy. Hoe 1MA met uw persoonlijke gegevens omgaat, is geregeld in de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). 1MA heeft de regels voor de bescherming van uw gegevens opgenomen in het privacyreglement.

Hoe veilig is Mijn Medisch Dossier?

De leverancier van Mijn Medisch Dossier is Curasoft. Curasoft voldoet aan de belangrijke standaard voor informatiebeveiliging en de certificering ISO/IEC 27001 en NEN7510. De certificering onderschrijft dat Curasoft EPD voldoet aan alle normeisen op het gebied van informatiebeveiliging, en dat financiële en vertrouwelijke gegevens die bewaard worden in het EPD afdoende afgeschermd zijn tegen toegang van onbevoegden.

Hoe zijn mijn gegevens beschermd in Mijn Medisch Dossier?

Mijn Medisch Dossier gebruikt 2-factor authenticatie als toegang om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen. Dit betekent dat u alleen kunt inloggen met een door uzelf gekozen persoonlijke pincode en een tweede verificatie via een sms-code.

Ik begrijp bepaalde informatie niet. Wat moet ik doen?

Voor alle vragen kunt u contact opnemen met ons secretariaat. U kunt bellen naar 073-737 02 54 of e-mailen naar secretariaat@team1ma.nl. We helpen u graag!

Ik heb een mail ontvangen dat er een bericht voor mij klaar staat op Mijn Medisch Dossier. Hoe kan ik dit bericht inzien?

Log eerst in op Mijn Medisch Dossier. Ga vervolgens naar ‘bekijk mijn dossier’. U komt rechtstreeks terecht bij de documenten die voor u ter controle klaar staan.

Wat gebeurt er met mijn oude inlogmogelijkheid op Viadesk?

Uw dossier is overgezet naar Mijn Medisch Dossier. Uw account op Viadesk wordt daarom opgeheven. U kunt hier dus geen gebruik meer van maken.

Kan ik gegevens wijzigen in Mijn Medisch Dossier?

U kunt zelf geen gegevens wijzigen in Mijn Medisch Dossier. U kunt een wijziging van uw mobiele telefoonnummer of e-mailadres heel makkelijk en eenvoudig doorgeven aan ons secretariaat via e-mail secretariaat@team1ma.nl of telefonisch 073-737 02 54.

Ik heb een vraag. Met wie kan ik contact opnemen met een vraag over Mijn Medisch Dossier?

Voor alle vragen kunt u contact opnemen met ons secretariaat. U kunt bellen naar 073-737 02 54 of e-mailen naar secretariaat@team1ma.nl. We helpen u graag!