De VG-dagen zijn hét jaarlijkse bijscholingsevent voor verzekeringsartsen. Drie dagen vol boeiende lezingen, interessante workshops en waardevolle ontmoetingen met vakgenoten. Annemiek en Wanda waren er alle dagen bij. In deze blog delen zij hun ervaringen en inzichten.
Vorige week was het jaarlijkse PPS Congres van het Platform Personenschade. Deze keer lezingen en workshops rond het thema ‘Balans in belangen’. Dat klinkt als een circusact, maar dan voor professionals letselschade! Hoe handel je samen in het belang van de slachtoffers? Winni en Nina waren erbij en delen hier graag een paar belangrijke eyeopeners.
Het is alweer vijf jaar geleden dat Vivien van der Linden bij 1MA een korte keuzestage private verzekeringsgeneeskunde volgde. Sinds 2024 bieden wij verzekeringsartsen in opleiding structureel twee keer per jaar stageplekken, maar dat was in 2019 nog niet zo. Hoe kwam Vivien als aios bij ons terecht en wat vond zij van de stage?
Waheeda werkt sinds 2018 voor ons als externe verzekeringsarts. De eerste jaren had zij daarnaast een vaste baan als verzekeringsarts, maar sinds 2020 werkt zij volledig als zelfstandige. En dankzij de coronapandemie werkt zij nu ook met veel plezier als medisch adviseur letsel voor ons. Maak kennis met het hoe en waarom van Waheeda’s carrièrekeuzes.
Onze medisch secretaresses zijn de ogen en oren van 1MA. Zij spreken cliënten en opdrachtgevers het meest. Zij merken het als eerste als een proces of systeem niet optimaal werkt. Sinds een jaar bundelen we deze waardevolle feedback per thema tijdens het medisch-secretaressen-overleg. Miriam Bommer, staffunctionaris procesverbetering, vertelt hoe dit helpt om kwaliteitsslagen te maken.
Joyce is coördinerend secretaresse van ons expertiseteam en begeleidt verzekeringsgeneeskundige expertises. Ze geeft ons graag een kijkje in haar dagelijkse werk. Want wat is een VG-expertise eigenlijk? Waarin verschilt haar werk van collega’s die medisch adviestrajecten letselschade begeleiden? En wat merken opdrachtgevers en betrokkenen van onze kernwaarden? Lees het in deze blog.
Vorig jaar, toen wij onze nieuwe naam en huisstijl introduceerden, zag medisch secretaresse Susanne de banner met onze drie kernwaarden: objectief, mensgericht, geen poespas. Zij dacht: mooie woorden, maar hoe brengen we ze in praktijk? Dat wilde ze graag onderzoeken voor het medisch secretariaat letsel. Een top idee! In deze blog haar bevindingen.
“Op basis van mijn deskundigheid en oordeel, kunnen betrokkenen de volgende stap zetten,” zegt Paul Draaijer, medisch adviseur en verzekeringsarts bij 1MA. Paul werkt bij ons heel veel als medisch adviseur in letselschadezaken. Die ervaring maakt ook zijn expertise-werk als verzekeringsarts makkelijker. Wat is zijn taak bij verzekeringsgeneeskundige expertises? En hoe helpen onze kernwaarden daarbij?
1MA bestaat in 2022 10 jaar! In dat kader interviewen we mensen uit het werkveld om hun kennis breed te delen. In dit het laatste interview van ons jubileumjaar deelt advocaat Erik-Jan Wervelman zijn visie op het expertise-onderzoek en de second opinion bij AOV-zaken. Erik-Jan is gepromoveerd op de particuliere AOV en werkzaam bij VWW advocaten | mediation.
1MA bestaat in 2022 10 jaar! In dat kader interviewen we mensen uit het werkveld om hun kennis breed te delen. Deze keer is dat Stan Teuben, senior manager Achmea Personenschade en voorzitter van het Platform Personenschade van het Verbond van Verzekeraars. Werken met één gezamenlijk medisch advies sluit aan bij een minder complex en transparanter stelsel met meer regie voor de slachtoffers.
“De betrokkene uitgebreid spreken kost tijd, maar levert uiteindelijk juist tijdwinst op,” zegt Deha Erdogan, zelfstandig verzekeringsarts en expert arbeidsongeschiktheid (AO) bij 1MA. Wat houdt zijn werk in? Hoe komt hij tot een zorgvuldige beoordeling? En hoe brengt hij daarbij onze kernwaarden in praktijk? Je leest het in deze blog.
1MA bestaat in 2022 10 jaar! In dat kader interviewen we mensen uit het werkveld om hun kennis breed te delen. Deze keer is dat advocaat personenschade Hugo de Jager. Als belangenbehartiger van slachtoffers met letselschade heeft hij een scherpe blik op de voorwaarden voor zorgvuldige medische adviezen en de belangrijke rol van de medisch adviseur daarbij.
1MA bestaat in 2022 10 jaar! In dat kader interviewen we mensen uit het werkveld om hun kennis breed te delen. Dit is ons eerste jubileuminterview. Arts en medisch adviseur Laurens Buisman vertelt hoe het werken met één medisch adviseur zich vanaf 2011 ontwikkelde van een innovatief idee naar toepassing in de letschadepraktijk.
“Jeetje, wat werken bij jullie veel medisch secretaresses!” Dat horen wij wel eens en het klopt. Medisch secretaresses begeleiden onze medische dienstverlening voortvarend, van begin tot eind. Wat doen zij en hoe brengen zij onze kernwaarden in praktijk, lees je in deze blog. “Leuk werk en geen dag is hetzelfde”, zeggen medisch secretaresses Winni en…
Een objectief advies uitbrengen vinden wij heel belangrijk. Net zoals mensgericht en zonder poespas werken. Deze drie kernwaarden hebben we vastgelegd en doorgevoerd in onze bedrijfsvoering en communicatie. En daar houden we ons aan! Hoe doen we dat in de praktijk? In deze blog staat onze kernwaarde ‘medische adviezen zonder poespas’ centraal.
Na het schilderwerk en inrichten van de spreekkamer was het dan zover: op 17 december jl. ontving onze verzekeringsarts Deha Erdogan de allereerste cliënt in Amstelveen. Sindsdien gebruiken we deze spreekuur- en onderzoekslocatie voor de cliënten uit de westelijker gelegen regio’s. Zij hoeven nu niet meer naar Rosmalen of Eindhoven te komen voor een expertise…
Een objectief advies uitbrengen vinden wij heel belangrijk. Net zoals mensgericht en zonder poespas werken. Deze drie kernwaarden hebben we vastgelegd en doorgevoerd in onze bedrijfsvoering en communicatie. En daar houden we ons aan! Hoe doen we dat in de praktijk? In deze blog staat onze kernwaarde ‘mensgerichte medische adviezen’ centraal.
Waarom hebben jullie in 2012 1Medisch Adviseur opgericht? Laurens: “Ik vroeg mij al langere tijd af waarom altijd twee medisch adviseurs naar hetzelfde dossier keken. En hoe het kon dat medische adviezen werden uitgebracht zonder de persoon in kwestie zelf te zien of te spreken. Dat kon objectiever, persoonlijker en een stuk efficiënter vond ik.…
Een objectief advies uitbrengen vinden wij heel belangrijk. Net zoals mensgericht en zonder poespas werken. Deze drie kernwaarden hebben we vastgelegd en doorgevoerd in onze bedrijfsvoering en communicatie. En daar houden we ons aan! Hoe doen we dat in de praktijk? In deze blog staat onze kernwaarde ‘objectieve medische adviezen’ centraal.
Deze gevleugelde uitspraak staat centraal in onze kerstwens voor opdrachtgevers en 1MA-collegas. Want wij ervaren dat het klopt. Vanuit onze filosofie bouwen wij met aandacht verder aan onze werkwijze met één medisch adviseur bij letselschade en objectieve beoordelingen bij arbeidsongeschiktheid. Ons jubileum klopt op de deur Bijna tien jaar geleden begonnen we als regionale pionier…
Wat lijkt dat alweer lang geleden, het begin van de COVID-19 pandemie en coronamaatregelen in 2020. Gelukkig konden we dankzij videobellen tóch een groot aantal verzekeringsgeneeskundige expertiseonderzoeken doen. Veilig, op afstand, maar toch dichtbij. In sommige gevallen was het echt noodzakelijk om iemand face-to-face te onderzoeken of te spreken. Daarom konden we in die tijd…
Door: Laurens Buisman, medisch directeur van 1Medisch Adviseur Aansluitend op de online paneldiscussie van het platform Personenschade werd Tessa ’s Gravemade geïnterviewd door Letselschade.NU. Daarin geeft ze onder meer aan het een nog betere oplossing te vinden om in plaats van met één onafhankelijk medisch adviseur te gaan werken met alleen de medisch adviseur van…
Medisch advies geven op afstand in coronatijd: hoe doen we dat bij 1Medisch Adviseur? En is er wel medische informatie beschikbaar, nu de zorgsector vooral bezig is met de bestrijding van het coronavirus? In dit blog vertellen we meer over het inzetten van videoconsulten in een tijd dat fysiek afspreken niet mogelijk is. Onze procedure…
3 . 2 . 1… Het videoconsult begint. Vanuit haar huiskamer zit onze cliënt achter haar iPad. Ze heeft zojuist op een link in de uitnodigingsmail geklikt en kwam direct in de virtuele wachtkamer terecht. De medisch adviseur zit op ons kantoor achter zijn computer en ook hij klikt om het gesprek te beginnen. Het…